Thursday 11 June 2009

Bangsa Melayu, Racist; Bangsa Lain, Freedom of Speech?

Melayu dikatakan racist bile memperjuangkan haknya, negara Islamnya dan tanah airnya. Tetapi, bila bangsa lain kata "Kalau nak kita jadi PM, kita kena bagi Melayu pecah cukup-cukup" adalah freedom of speech.

Melayu dikatakan racist bila mengulangi kembali kata-kata Presiden MCA dan MIC 50 tahun dahulu. Tetapi, bila dia kata "Melayu pendatang dari Indonesia" adalah freedom of speech.

Melayu dikatakan racist bile memperjuangkan haknya, negara Islamnya dan tanah airnya. Tetapi, bila dia kata "PAS dan UMNO tak wajar bersatu" adalah freedom of speech.

Melayu dikatakan racist bile memperjuangkan haknya, negara Islamnya dan tanah airnya. Tetapi, bila dia memperjuangkan 100 hektar tanah Sekolah Jenis Kebangsaan Cinanya adalah freedom of speech.

Kita perlu jadi RACIST untuk jaga hak kita (biasiswa), agama kita (Islam agama rasmi) dan negara MALAYSIA! Cakaplah aku racist, Melayu memang racist, tapi kau orang pun sama racist!

Kenapa ada double standard? Kenapa Bangsa Melayu, Racist; Kenapa Bangsa Lain, Freedom of Speech?

Kononnya inginkan keadilan dan ketelusan. Tapi baru setahun memerintah di beberapa negeri, terbukti lagi teruk racist!

Menarik di sini dan sini.

2 comments:

Ashley Ahmed said...

Salam,

klu kita takut dengan perkataan ni, depa ratah kita cukup2.

Unknown said...

SALAM, SAUDARA BLOGGER, SAYA MINTA IZIN BERTANDANG...TERUSKAN PERJUANGAN DEMI AGAMA BANGSA DAN NEGARA......

MASALAHNYA MELAYU KALAU AJARAN TOK NENEK TAK DI TAK DIIKUTI MAKA MELAYU JUGA YANG SANGGUP MENJADI PENENTANG MELAYU DAN MENYOKONG BANGSA LAIN DEMI APA KUASA DAN DARJAT AKHIRNYA BANGSA LAIN MENGAMBIL KESEMPATAN...

ISU MELAYU RECIST BUKAN BANGSA LAIN YANG MENENGKING TETAPI MELAYU SENDIRI YANG MENYANYIKANNYA...

SYABAS!!!!